راهنمای خرید ابزار بادی

ابزار بادی از دهه ی ۱۸۰۰ به وجود آمدند و حتی امروزه هم جزو پرکاربردترین ابزار در تعمیرگاه های خودرو هستند و برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. ابزار پنوماتیک به سرعت به عنوان یک گزینه ی مقرون به صرفه و ضروری برای انجام کارهای خانگی شناخته شدند. یک کمپرسور هوا با اندازه ی کوچک تا متوسط ​​می تواند برخی از ابزار پنوماتیک را راه اندازی کند.
اگر چه ابزار پنوماتیک به راه اندازی تخصصی نیاز دارند، اما در دراز مدت و پس از آشنا شدن با نحوه ی کارکرد آن ها، می توانند تا حد زیادی در مدت زمان کار و میزان تلاش تان صرفه جویی کنند.


ابزار بادی، ابزار بسیار مفیدی هستند که می توانند برای طیف وسیعی از مشاغل، تعمیرات خودرو و در خانه ها استفاده شوند.
برخی از رایج ترین ابزار بادی عبارتند از تلمبه برای ماشین و دوچرخه، تفنگ میخ کوب و منگنه کوب که می توان در صنعت ساختمان سازی و بسیاری از جاهای دیگر از آن ها استفاده کرد.
اما قبل از خرید، باید بدانید که ابزار بادی در چه زمینه هایی کاربرد دارند و با محدودیت های آن ها آشنا شوید. این امر خصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که ابزاری که دنبال آن هستید، قیمت بالایی داشته باشد. این مقاله به شما کمک می کند که با مزایا و معایب ابزار بادی آشنا شوید و به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چرا استفاده از ابزار بادی برای پروژه های خانگی و تعمیراتی، در زمان، تلاش و هزینه صرفه جویی می کند.
 

عملکرد ابزار بادی چگونه است؟

قبل از این که در خصوص نحوه ی عملکرد ابزار بادی توضیح دهیم، برخی عبارات کلیدی مهم وجود دارند که هنگام خرید این ابزار باید آن ها را به خاطر بسپارید و در نظر بگیرید:
فشار هوا: میزان فشار هوای فراهم شده توسط کمپرسور و هوای مورد نیاز برای ابزار بادی احتمالا با هم متفاوت هستند. بنابراین اگر نمی خواهید به ابزار آسیبی وارد شود، اطمینان حاصل کنید که فشار صحیحی را تنظیم می کنید.
مصرف هوا: شامل میزان هوای مورد نیاز برای کارکرد یک ابزار طی یک دوره ی زمانی مشخص است.
Cfm (فوت مکعب بر دقیقه): شامل نرخ خروجی کمپرسور هوا است.
PSI (پوند بر اینچ مربع): شامل این است که چند پوند فشار در یک اینچ مربع فضا اعمال می شود.
علمی که پشت ابزار بادی وجود دارد بسیار هوشمندانه است. هر یک از انواع ابزار بادی (همچون شن پاش، باد پاش یا سایر ابزار)، دارای یک پمپ هستند که به طور مداوم حرکت می کند تا هوا را درون یک مخزن وارد کند، تا زمانی که هوا تحت فشار قرار بگیرد. سپس زمانی که "ضامن" کشیده می شود، هوا با فشار از مخزن خارج می شود تا موتور پنوماتیک را به حرکت درآورد. این موتور به هر ابزاری که با آن کار می کنید، نیرو می دهد. از طرف دیگر، هوای تحت فشار، چیزی (همچون آب، رنگ یا حتی میخ) را از شیلنگ باد خارج می کند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ابزار آلات نظافت و شست‌و‌شو

مزایای استفاده از ابزار بادی

ابزار بادی سبک و قابل حمل هستند و استفاده از آن ها آسان است. این ابزار می توانند کارهای مربوط به دریل کاری، سنباده زدن، رنگ کردن یا رنگ آمیزی با اسپری را سرعت بخشند. این ابزار در دسترسی به قسمت های دورافتاده ای که امکان دسترسی به آن ها پایین است خیلی کاربرد دارند.

۱- وزن سبک:

بر خلاف ابزار الکتریکی، ابزار بادی به جای موتور از کمپرسور هوا برای کار کردن استفاده می کنند. به همین علت که این ابزار با یک موتور حجیم همراه نیستند، به طور قابل توجهی سبک ترند. این امر خصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید از ابزار برای مدت طولانی استفاده کنید.
نگه داشتن ابزار سنگین حین کار می تواند برای کاربران سخت و طاقت فرسا باشد. به علت سبک بودن ابزار بادی، کاربر می تواند کنترل بهتری روی این ابزار داشته باشد، در نتیجه خستگی و فشار عضلانی کمتری را تجربه خواهد کرد.

۲- قیمت پایین:

به این خاطر که ابزار بادی از قطعات متحرک کمتری استفاده می کنند، انتخاب مقرون به صرفه ای هستند. در نتیجه، این ابزار به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. این به این معناست که این ابزار دیرتر خراب می شوند. همچنین کارها را سریع تر انجام می دهند، بهره وری بیشتری دارند و منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شوند.
این ابزار همچنین نسبت به ابزار برقی ارزان قیمت تر هستند. اگر قصد دارید که به طور مداوم از ابزار استفاده کنید، ابزار بادی بهترین گزینه برای صرفه جویی در انرژی و هزینه ی نگهداری هستند.

۳- ایمنی:

ابزار بادی ایمن تر از ابزار الکتریکی هستند زیرا می توانید از این ابزار در محیط های دارای رطوبت، مواد رسانا و حتی مواد منفجره و قابل اشتعال استفاده کنید. کار با ابزار الکتریکی در این محیط ها خطرناک است و ممکن است منجر به بروز صدمات جدی شود.
از آنجایی که ابزار بادی برای کار کردن از برق استفاده نمی کنند، حتی اگر سیم ها آسیب ببینند یا لخت شوند، به میزان کمتری خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی وجود دارد. این امر باعث می شود استفاده از آن برای کاربر ایمن باشد.
ابزار بادی نسبت به ابزار برقی، مقاومت بیشتری در برابر عناصر گوناگون نظیر گرد و غبار، گرما و آب از خود نشان می دهند. این عناصر می توانند باعث آسیب دیدن ابزارهای الکتریکی و در نهایت باعث خرابی زودرس ابزار پس از استفاده ی زیاد شوند.

۴- تطبیق پذیری:

می توانید از ابزار بادی در هر محیطی استفاده کنید و به راحتی آن ها را به هر جایی که خواستید ببرید. هوای فشرده یک منبع انرژی تطبیق پذیر است، زیرا می توانید آن را در سیلندرها ذخیره کنید و به هر جایی که می خواهید منتقل کنید. بنابراین، ابزار بادی را می توانید در جاهای دور افتاده نیز استفاده کنید، حتی اگر هیچ گونه دسترسی ای به برق یا پریز برق وجود نداشته باشد.

۵- بازده و توان:

به علت "نسبت توان به وزن" بالا، ابزار بادی قادرند که در عین سبک و فشرده بودن، نیروی اسب بخار بیشتری تولید کنند.
در ابزار الکتریکی، تنها ۵۰ الی ۶۰ درصد از نیرویی که به موتورها وارد می شود، به توان خروجی تبدیل می شود. این باعث می شود که ابزار الکتریکی بازده و توان کمتری داشته باشند.
با این حال، برای ابزار پنوماتیک، توان ورودی ۱۰۰% قابل تبدیل به توان خروجی است. بنابراین، ابزار بادی گشتاور بیشتر و RPM (دور در دقیقه) بالاتری را ارائه می دهند و به کاربران اجازه می دهند تا کارهایشان را به نحو موثرتری انجام دهند.
خرید ابزار بادی

محدودیت های ابزار بادی چه هستند؟

باید به یاد داشته باشید که ابزار بادی کامل و بی عیب و نقص نیستند و یک سری معایب نیز دارند.
تقریبا همه ی ابزار بادی به یک کمپرسور هوای خارجی نیاز دارند، که این ویژگی به هزینه اولیه ی این ابزار می افزاید. اما از آنجایی که این ابزار عمر طولانی تری دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، اگر بتوانید از پس هزینه ی خرید آن ها بر بیایید در دراز مدت مقرون به صرفه تر خواهند بود.
یکی دیگر از معایب این ابزار این است که باید همیشه به کمپرسور هوا نزدیک باشید که مانع از این می شود که بی سیم بودن واقعی را تجربه کنید! اگر چه کمپرسور قابل حمل است، اما این که مجبورید همیشه نزدیک آن باشید باعث می شود که گاهی استفاده از برخی ابزار بادی در قسمت هایی که دسترسی به آن ها دشوار است، واقعا سخت باشد.
اگر از ابزار بادی به خوبی نگهداری نکنید ممکن است تحت تاثیر رطوبت قرار بگیرند. هنگامی که رطوبت موجود در هوا (در حین فشرده شدن) گرم می شود، تبدیل به بخار می شود که دوباره پس از خنک شدن تبدیل به آب می شود. در این شرایط اگر به خوبی از ابزار نگهداری نکنید و به طور منظم آن را روغن کاری نکنید، این ویژگی می تواند به مکانیسم داخلی ابزارتان آسیب برساند.

کوپلینگ باد چیست؟

کوپلینگ باد برای متصل کردن ابزار بادی فشرده به خط هوای فشرده استفاده می شود. کوپلینگ باد، این امکان را فراهم می کند که ابزار به راحتی به یک شیلنگ باد یا لوله ی تحت فشار، متصل یا از آن جدا شوند. این سیستم از دو بخش تشکیل شده است: کوپلینگ سریع (قسمت مادگی) و پلاگین (قسمت نر). به محض این که کوپلینگ از یک قطعه جدا می شود، خط هوا را به طور خودکار می بندد تا این اطمینان را ایجاد کند که سیستم تحت فشار باقی می ماند.
در صنعت پنوماتیک، کوپلینگ باد را با نام های گوناگونی می شناسند همچون کوپلینگ شیلنگ باد، کوپلینگ هوای فشرده، کوپلینگ پنوماتیک یا کوپلینگ کمپرسور. به یاد داشته باشید که می توانید از اتصالات مربوط به لوله کشی به جای کوپلینگ استفاده کنید.

انواع ابزار بادی

در قسمت زیر شما را با برخی از انواع ابزار بادی آشنا می کنیم:

سنباده گردان بادی:

سنباده زدن به صورت دستی یک پروسه ی خیلی خسته کننده است. گاهی حتی سنباده زدن یک سطح کوچک می تواند خیلی زمان بر باشد که این موضوع ممکن است برخی از افراد را دلسرد کند. اما زمانی که به یک سنباده گردان بادی دسترسی دارید، این گونه نخواهد بود. این ابزار به شما کمک می کند که با سرعت بسیار بالایی کار کنید.
در عصر مدرن، سنباده گردان های بادی خیلی رایج تر از سنباده های دستی و قدیمی هستند. می توانید یکی از این سنباده ها را با قیمتی نسبتا مناسب خریداری کنید، بنابراین ایده ی خوبی است که یکی از آن ها را داشته باشید. این سنباده ها برای بسیاری از پروژه های خانگی مفید هستند، بنابراین ارزش هزینه ای که صرف کرده اید را دارند. سنباده گردان بادی را می توان از فروشگاه ابزار پنوماتیک خریداری کرد.

پیچ گوشتی بادی:

ممکن است در نگاه اول، پیچ گوشتی بادی چندان مهم و ضروری به نظر نرسد. خیلی از افراد می توانند از همان پیچ گوشتی های قدیمی برای انجام دادن کارهایشان استفاده کنند. اما پیچ گوشتی بادی می تواند این پروسه را خیلی سریع تر کند. اگر می خواهید کارهایتان را سریع تر انجام دهید تا بتوانید از برنامه ی زمان بندی شده جلوتر باشید، در این شرایط استفاده از پیچ گوشتی بادی کاربردی خواهد بود.
این پیچ گوشتی با طراحی معروف دستگیره تپانچه عرضه می شود. همچنین می توانید پیچ گوشتی هایی را پیدا کنید که طراحی ساده ای همچون پیچ گوشتی های دستی قدیمی دارند. طراحی تپانچه برای ابزار بادی خیلی منطقی است و استفاده از آن ساده به نظر می رسد. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که انواع پیچ را خیلی زود باز و بسته کنید.
پیچ گوشتی هایی همچون پیچ گوشتی بادی، اغلب توسط افراد حرفه ای خریداری می شوند. البته قیمت این پیچ گوشتی ها منصفانه است و خرید آن ها برای افراد معمولی نیز انتخاب خوبی است. قبل از خرید تصمیم بگیرید که آیا به قدرت اضافی ابزاری همچون این پیچ گوشتی نیاز دارید یا نه.

دستگاه بکس بادی:

آچار بکس بادی یا آچار ضربه ای یک ابزار ضروری برای مکانیک ها و تعمیرگاه های اتوموبیل است. این آچار پس از این که لاستیک را تعویض کردید، جدا کردن آسان لاستیک یا سفت شدن مهره را تضمین می کند. متخصصان می توانند از این آچار برای هر نوع وسیله نقلیه ای از جمله وسایل نقلیه ی سنگین (HGV)، تراکتور و خودروهای سواری استفاده کنند.
نگهداری از آچار بکس بادی آسان است. برای روغن کاری کامل یک موتور و تمیز کردن منظم فیلتر رگلاتور هوا (حذف آب و سایر ذرات)، این آچار فقط به چند قطره روغن در روز نیاز دارد. آچارهای بکس بادی همچنین قدرت بهینه با گشتاور تقریبا ۱۰۰۰ نیوتن متر را تضمین می کنند.

 بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوازم باغبانی و کشاورزی​

پرچ کن بادی:

پرچ کن های بادی بر اساس یک مفهوم ساده عمل می کنند: زمانی که کاربر ضامن را فشار می دهد، هوای فشرده، پرچ را به جلو حرکت می دهد. این پروسه خیلی سریع است. برای استفاده از این ابزار، ابتدا باید قطعه ای که مد نظرتان است را سوراخ کنید. در مرحله ی بعدی باید میخ پرچ را در این فضای سوراخ شده قرار دهید و فشار دهید. میخ پرچ وارد این فضا می شود و انتهای آن فشرده می شود تا در جای خود قفل شود.
پرچ کن های بادی برای کار کردن به هوا نیاز دارند. یک شیلنگ، این ابزار را به یک کمپرسور هوا متصل می کند و پرچ کن بلافاصله پس از پرچ کردن مجددا تنظیم می شود. پرچ کن های بادی بزرگ و صنعتی که روی فولاد استفاده می شوند اغلب به استفاده از دو دست و یک کاربر نیاز دارند که در جای خود ثابت است. اما پرچ کن های کوچک تر شبیه ابزارهایی مانند دریل های برقی هستند که به سادگی قابل استفاده اند.
خرید عمده ابزار بادی

لیست قیمت ابزار بادی

در قسمت زیر به قیمت برخی از ابزار بادی اشاره کرده ایم. اما به یاد داشته باشید که یک ابزار بادی بسته به جنس، برند، اندازه و سایر عوامل ممکن است در تنوعی از قیمت ها در دسترس باشد.
  • میخ کوب: ۶۰۰ هزار تومان الی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • منگنه کوب: ۲۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
  • باد پاش: قیمت این ابزار از ۹۰ هزار تومان شروع می شود.
  • آچار بکس بادی: ۶۸۰ هزار تومان الی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
  • گازوییل پاش بادی: قیمت این ابزار از ۲۷۰ هزار تومان شروع می شود.
  • پرچ کن بادی: ۲ میلیون تومان الی ۵ میلیون تومان
  • پیچ گوشتی بادی: قیمت این ابزار از ۸۰۰ هزار تومان شروع می شود.
  • سنباده گردان بادی: قیمت این ابزار از ۸۸۰ هزار تومان شروع می شود.
قیمت عمده ابزار بادی را می توانید از فروشگاه گود فور پی مشاهده کنید. گود فور پی بزرگترین شرکت عمده فروش ایران است که حتی در روزهای تعطیل هم می توانید خرید کنید و سفارشات شما در روزهای تعطیل هم پیگیری خواهد شد.
گود فر پی مفتخر است که در افتتاح ابزار فروشی مشتریان، نقشی ایفا کرده است. اگر می خواهید در این زمینه مشاوره رایگان بگیرید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان باتجربه ما، مشاوره ها و راهنمایی های لازم را به شما بدهند.

خانم پاشایی - سئو - وبلاگ نویس | 0 نظر
امتیاز : 0 نفر

نظرات