راهنمایی لازم برای راه اندازی ابزار فروشی

به مانند تمام مشاغل دیگر، راه اندازی ابزار فروشی نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد. برآورده اولیه میزان هزینه ‌ای که شما باید برای فروش و بازاریابی پرداخت نمایید و همچنین هزینه ‌های جانبی که فارغ از نوع شغل در هر مغازه ای باید پرداخت شود، از نکات مهم در راه اندازی ابزار فروشی محسوب می شوند.


 




میزان سرمایه ای که شما باید جهت راه اندازی ابزار فروشی پرداخت نمایید، به شرایط و ویژگی های مختلفی بستگی دارد. ابتدا باید بررسی نمایید که ابزارهای پرفروش و محصولات مورد نیاز در منطقه شما کدام ابزار خواهند بود. پیش بینی احتمالی میزان فروش محصولات توسط شما و سودی که از آن به دست می آورید نیز از مواردی به شمار می ‌روند که باید آن ها را بررسی نمایید. پر واضح است که جهت راه اندازی این کسب و کار باید به مانند سایر مشاغل دیگر، سرمایه اولیه را تامین نمایید. این سرمایه می ‌تواند از روش ‌های مختلفی به دست آید. امروزه با استفاده از پس انداز، وام های تجاری و قرض گرفتن از آشنایان و دوستان می توانید اقدام به راه اندازی یک کسب و کار نمایید. با ما در فروشگاه گود فور پی همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در مورد راه اندازی ابزار فروشی ارائه دهیم.

برای راه اندازی یک ابزار فروشی چقدر سرمایه لازم است؟
همانگونه که عنوان کردیم میزان سرمایه ای که شما جهت راه اندازی یک ابزار فروشی نیاز دارید به شرایط و موارد مختلفی بستگی خواهد داشت. ابتدا باید میدان دید خود را بررسی نمایید و میزان هدف شما از کسب سود در این کسب و کار به چه اندازه خواهد بود. با توجه به اینکه فروش ابزار باید به شکل تخصصی انجام پذیرد، شما باید یک برنامه ریزی مدون و دقیق برای میزان سرمایه پرداختی توسط خود داشته باشید.
در واقع شما باید مشخص کنید که با چه مقدار سرمایه قصد دارید وارد بازار کار شوید. با توجه به میزان سرمایه اولیه خود می توانید اقدام به خرید ابزارآلات در دسته ‌های مختلف، جهت فروش نمایید.
گسترش تکنولوژی موجب شده که امروزه بتوانید از دو روش فروشگاه فیزیکی و فروشگاه های اینترنتی جهت فروش محصولات و خدمات خود استفاده نمایید. چنانچه قصد راه اندازی ابزار فروشی به شکل فیزیکی را دارید باید هزینه های اولیه برای اخذ مجوز تاسیس و تجهیز فروشگاه، اجاره محل فروشگاه و همچنین خرید ابزارآلات را در دستور کار خود قرار دهید.

با توجه به اندازه فروشگاه و تنوع کالا، مبلغ سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه ابزار یراق قوی متفاوت است. برای شروع کار باید تنوع کالا زیاد باشد (بین 800 الی 1800 قلم کالا)، ولی نیازی نیست که هر کالاها به تعداد زیاد خریداری شود. یعنی در راه اندازی فروشگاه ابزار یراق جدید باید از هر کالا به تعداد خیلی کم خرید شود. مثلا ابزارآلات دستی و آچار آلات از هرکدام در حد یک یا دو عدد کافی است. با این شیوه خرید، می توان با مبلغ سرمایه حداقل ۱۵۰ میلیون تومان یک ابزار فروشی راه اندازی کرد. البته یک ابزار فروشی در اندازه متوسط ولی با تنوع کامل. حداکثر مبلغ سرمایه مورد نیاز در این صنف هم حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که می توان یک ابزار فروشی با تنوع بالا و قوی و البته باز هم با تعداد موجودی کم راه اندازی کرد. خرید بیش از 500 میلیون تومان منجر به خواب سرمایه شما می شود. در هر صورت پیشنهاد می شود هنگام راه اندازی ابزار فروشی تعداد کالاها در شروع کار کم باشد و به تدریج با توجه به نیاز منطقه و میزان فروش می توان تعداد موجودی کالاها را افزایش داد. اکیدا توصیه می کنیم از خرید کالاها به تعداد بالا خودداری نمایید، حتی پرفروش ترین کالاها نیز ممکن است در منطقه ی شما فروش خوبی نداشته باشند. برای یک فروشگاه تازه تاسیس تعداد 10 الی 12 عدد یعنی در حد یک بسته کالا نیز معمولا زیاد است و با این تعداد خرید سرمایه ی مورد نیاز بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود. پس برای استفاده بهتر از سرمایه ، بهتر است هنگام راه اندازی فروشگاه ابزار یراق ، در تعداد کالاهایی که میخرید دقت نمایید.

نکات مهم برای راه اندازی ابزار فروشی
با توجه به اینکه راه اندازی ابزار فروشی شغلی نیمه‌ تخصصی به شمار می ‌رود، شما باید نکات مهمی را برای راه اندازی این مجموعه مد نظر قرار دهید. با ما همراه باشید تا به شما نکات لازم را جهت راه اندازی ابزار فروشی ارائه دهیم.

برنامه ریزی دقیق برای راه اندازی ابزار فروشی
بدون شک اساس هر کاری، برنامه ریزی موفق خواهد بود. شما می توانید با یک برنامه‌ ریزی دقیق، اهداف خود را مشخص کرده و جهت رسیدن به آن ها بتوانید راه های مناسب را انتخاب نمایید. برای راه اندازی ابزار فروشی شما باید تمام جوانب امر را سنجیده و اطلاعات کافی برای خرید اولیه تجهیزات، بازاریابی، مسائل مالی و سیاست های قیمت گذاری را به دست آورید.


تحقیق و تفحص برای اطلاعات
کسب اطلاعات و دانش مورد نیاز در هر صنعت می ‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به شغل و صنعتی که قصد سرمایه ‌گذاری در آن را دارید بتوانید موفق تر عمل کنید. از جمله اطلاعاتی که شما نیاز به آن ها خواهید داشت می توان به شناخت برندهای معتبر، شناخت بازار هدف، شناخت مخاطبان و همچنین راه های انجام تبلیغات و بازاریابی اشاره کرد.

انتخاب نام مناسب برای ابزار فروشی
بدون شک در هر صنعت و کسب و کاری که قصد راه ‌اندازی آن را دارید باید در انتخاب نام آن دقت فراوان به خرج دهید. در واقع نامی که شما قصد انتخاب آن را دارید باید معرف فعالیت شما باشد. مخاطب باید به بهترین شکل بتواند با آن ارتباط برقرار نماید. توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از نام شخص برای نامگذاری فروشگاه خود استفاده نکنید. نام انتخاب شده توسط شما باید به گونه‌ ای باشد که بیان و نوشتن آن به سادگی انجام پذیرد.

لیست بندی تجهیزات و لوازم مورد نیاز
پس از انجام امور اولیه جهت راه اندازی ابزار فروشی، شما باید با تعیین اهداف و برنامه ریزی دقیق بتوانید لوازم و ابزارآلات مورد نیاز را خریداری نمایید. برای شروع فعالیت خود باید ابزار را به دو دسته تقسیم نمایید.
در ابتدا تجهیزات مورد نیاز خود برای راه اندازی مغازه، مانند قفسه ‌ها، صندلی، ویترین و میز را باید تهیه نمایید.
پس از ابزار آلات و تجهیزاتی که برای خود تهیه می ‌کنید باید ابزار آلاتی که قصد فروش آن ها را دارید تهیه کرده و به خوبی در قفسه های مغازه و ویترین بچینید. نحوه چیدمان ابزار آلات یکی از روش های بازاریابی محسوب می شود. با این وجود باید دقت کافی برای چیدن تجهیزات و ابزارآلات به خرج دهید.
در حالت کلی دکوراسیون مناسب و چیدمان ابزار فروشی باید به گونه ‌ای باشد که جذابیت های بصری برای خریداران به وجود بیاورد. سعی کنید برای تزیین مغازه از رنگ ‌های مناسب با صنعت خود استفاده نمایید.

تبلیغات و بازاریابی مناسب
حال که موفق به راه اندازی فروشگاه خود شده اید باید اقدام به بازاریابی و تبلیغات نمایید. این نکته را فراموش نکنید که انجام تبلیغات پس از راه اندازی فروشگاه از مهمترین کارهایی است که شما باید انجام دهید. امروزه روش های مختلفی برای تبلیغات در دسترس شما وجود دارد. تبلیغات محیطی و همچنین استفاده از فضای مجازی به بهترین شکل می تواند موجبات رونق کسب و کار شما را فراهم کند. اگر می خواهید در زمینه راه‌ اندازی ابزار فروشی موفقیت خود را تضمین نمایید می توانید از فروشگاه اینترنتی در کنار مغازه خود استفاده نمایید.

راه اندازی ابزار فروشی و افتتاح فروشگاه ابزار یراق
اگر از آن دسته افراد محسوب می شوید که قصد راه اندازی ابزار فروشی و افتتاح فروشگاه ابزار یراق را دارید باید اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید. با توجه به اینکه امروزه برندهای معتبر روی به طراحی و تولید انواع ابزار آلات می ‌نمایند، آگاهی شما از کیفیت محصولات ارائه شده می تواند به شما کمک کنند تا شرایط مناسبی در راه اندازی ابزار فروشی به دست آورید. فروشگاه گود فور پی با بهره مندی از تجهیزات کافی و ابزار آلات مناسب، اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه می دهد.
 

مریم امیری | 0 نظر
امتیاز : 0 نفر

نظرات