راهنمای خرید ابزار آلات نظافت و شست‌و‌شو

برای تمیز کاری خانه و شست و شوی منزل، نظافت داخل و بیرون ساختمان های مسکونی، شست و شو و نظافت شرکت ها، ادارات و هر مکان مشابه دیگری، به یکسری وسایل و ابزار های نظافت و شست و شو نیاز است. این وسایل و ابزار ها تنوع بسیار زیادی دارند.
لوازم و ابزار های مورد استفاده برای نظافت منزل و سایر مکان های مشابه هر یک برای کاربرد به خصوصی مد نظر قرار می گیرند. از ساده ترین وسایل و ابزار های نظافت مانند پارچه تنظیف و تی شست و شو گرفته تا وسایل پیشرفته تری که برای نظافت کاربرد دارند، همگی در لیست وسایل نظافت منزل قرار می گیرند.


در زمان خرید لوازم نظافت و شست شوی منزل باید مجموعه ای کامل از بهترین ها را داشت. ابزار ها و لوازمی که می توانند تمیزکاری و شست و شو را راحت تر کرده و کاربرد بهینه تری را داشته باشند. از این رو باید برای خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل برخی موارد را مد نظر قرار داد. در ادامه به اهمیت دقت در خرید این لوازم، کاربرد گسترده آن ها، نکات مهم در زمان خرید و آشنایی با انواع لوازم نظافت منزل می پردازیم.

چرا خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل اهمیت زیادی دارد؟

نظافت و شست و شوی بخش های مختلف خانه، یکی از اصلی ترین کار های روتین هر خانه ای است. تمیز نگه داشتن یک خانه مستلزم داشتن بهترین وسایل نظافت و شست و شو است و باید این وسایل را در بالاترین کیفیت و بهترین کارایی تهیه کرد.
اهمیت انتخاب درست در خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل تنها در تمیز کردن هر چه بهتر خانه نیست. هر چه این ابزار کامل تر باشند و کیفیت و کارایی بهتری داشته باشند، استفاده از آن ها راحت تر بوده، روند نظافت سریع تر است و بازدهی نیز افزایش می یابد.
در نهایت این که این لوازم برای تامین بهداشت و تمیزی محیط زندگی اهمیت دارند. از این رو داشتن و خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل اهمیت بسیار بالایی دارد. باید با توجه به زمینه های استفاده و با توجه به کاری که هر یک از این لوازم انجام می دهند، بهترین ها را انتخاب و خریداری کرد. به دنبال خرید و انتخاب لوازم شست و شو و نظافتی باشید که تمیزی بیشتری را به شما ارائه دهند.

نکات مهم در زمان خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل

در زمان خرید لوازم شست و شو و نظافت منزل، باید به برخی موارد توجه کرد. مهم ترین نکات شامل موارد زیر می شود:
  • کیفیت محصولات؛ نکته مهمی که همیشه در زمان خرید هر محصول و وسیله ای باید به آن توجه کرد. کیفیت های بالاتر به معنی بازدهی کاری بیشتر و راحتی در استفاده از آن هاست. در زمان خرید به دنبال انتخاب بهترین ابزار های نظافتی باشید.
  • متریال به کار رفته در ساخت محصولات نظافتی؛ این مورد خصوصا در ارتباط با لوازم و وسایلی ضرورت دارد که از آن ها برای تامین بهداشت محیط استفاده می شود. برای مثال در انتخاب پارچه تنظیف و وسایل مشابه، متریال مورد استفاده در ساخت آن ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. خصوصا اگر خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل برای نظافت آشپزخانه یا اتاق خواب مد نظر است، باید به این مورد بیشتر توجه کرد.
  • انتخاب لوازم نظافت با توجه به مکان استفاده از آن ها؛ نکته مهم دیگری که در زمان خرید و انتخاب لوازم شست و شو و نظافت باید به آن توجه کرد، انتخاب این لوازم با توجه به زمینه کاربرد و مکانی است که از آن ها استفاده می شود. برای شست و شوی بخش های مختلف خانه، لوازم و وسایل به خصوصی وجود دارد. برای مثال لوازم نظافت سرویس بهداشتی و حمام ممکن است با لوازم شست و شوی آشپزخانه، بالکن، سالن پذیرایی، اتاق خواب و حتی راهرو ها متفاوت باشد. برای هر کدام بهتر است لوازم جداگانه ای خریداری شود. خصوصا از نظر تمیزی و رعایت اصول بهداشتی، بهتر است برای تمیز کردن بخش های مختلف خانه، لوازم شست و شو و نظافت مخصوص خریداری شود. برای مثال تی نظافت مورد استفاده در داخل خانه باید با تی آب جمع کن یا تی مورد استفاده در بالکن و بیرون خانه متفاوت باشد و برای هر یک، تی جداگانه ای خریداری شود.
  • میزان راحتی کار با محصولات؛ نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد میزان راحتی استفاده از این ابزار هاست. در زمان خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل در نظر داشته باشید حتما به دنبال خرید لوازمی استاندارد باشید که کار با آن ها بسیار راحت است. ارتفاع مناسب لوازم، در دست گرفتن راحت تر آن ها، سبک بودن شان و مواردی از این دست همگی می توانند معیاری برای انتخاب لوازم نظافت و شست و شوی منزل باشند. برای مثال در انتخاب انواع تی نظافت توجه به ارتفاع مناسب این لوازم و قابلیت تغییر ارتفاع آن ها اهمیت دارد.
  • دوام و طراحی مناسب محصولات؛ حتی در خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل نیز بهتر است به دنبال خرید لوازمی با دوام تر و با طراحی زیباتر باشید. قطعا خرید این لوازم از برند های شناخته شده که محصولات خود را با استاندارد ها و تکنولوژی های روز می سازند، انتخاب بهتری است. در بورس لوازم نظافت، می توان تنوع بی نظیری از مدل ها و لوازم مدرن نظافت و شست و شو را تهیه کرد.
خرید ابزار آلات

انواع لوازم شست و شو و نظافت منزل

در زمان خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل باید به تنوع بالایی که این ابزار ها و وسایل دارند توجه کرد. لوازم نظافتی در انواع دستی و معمولی و انواع لوازم و ابزار های شارژی و برقی نظافتی وجود دارند. برخی از آن ها جز لوازم بسیار ضروری و اولیه هستند و برخی نیز برای نظافتی راحت تر و سریع تر کاربرد دارند.

انواع تی نظافت برای شست و شوی کف و دیوار ها

یکی از لوازم اولیه ای که برای نظافت و شست و شوی منزل نیاز است، انواع تی نظافت است. این تی ها برای شست و شوی کف آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام، سالن پذیرایی و حتی اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرند. خرید آن ها به عنوان لوازم کف شویی برای شست و شوی کف های سنگ و سرامیک ضروری است.
در خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل برای خرید انواع تی نظافت باید به عرض مناسب تی، ارتفاع دسته آن، جنس متریال استفاده در سر تی و ... توجه کرد. دسته قابل تنظیم، عرض بیشتر سر تی و استفاده از متریالی با قابلیت جذب بیشتر آب از جمله مواردی است که باید در زمان خرید و انتخاب تی مناسب با توجه به مکان استفاده به آن توجه داشت.
از این رو انواع طی نظافت موجود شامل انواع تی پلاستیکی، تی نخی پنبه ای، تی آب جمع کن، تی شیشه پاک کن، تی پلیشر، تی پی وی آ، تی ماکارونی، تی پنبه ای 80 سانتی متری، تی پنبه ای یک متری و انواع طی اسپری دار می شود.
برای مثال تی PVA از جمله تی های نظافت بسیار کاربردی با طراحی ویژه است که یک دسته استیل قابل تنظیم دارد. سری اسفنجی آن هم در مدل های مختلف، با قابلیت جذب بسیار بالای آب است. طی اسپری دار هم دارای یک سری حوله ای با قابلیت آب کشی و شست و شوی بالاست و امکان تنظیم دسته و تعویض سری نیز در آن ها وجود دارد.
انواع سطل و زمین شوی و زمین شوی های دارای مخزن آب نیز می توانند برای شست و شوی کف و دیوار ها به کار بروند. آن ها دارای مخزنی هستند که آب و مواد شوینده در آن ریخته شده و به این ترتیب آب در زمان شست و شو روی سطوح اسپری می شود. تی اسپری دار نیز همین گونه عمل می کند.
 
خرید ابزار آلات نظافت

انواع جارو برای نظافت منزل

ابزار های ضروری دیگری که در لیست خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل قرار می گیرند، انواع جارو ها هستند. آن ها نیز برای جمع کردن آشغال ها، تمیز کاری و نظافت مورد استفاده قرار می گیرند. ساده ترین مدل آن ها، همان جارو و خاک انداز است که در مدل های مختلف می توان آن ها را تهیه کرد.
جارو های مورد استفاده در نظافت مدل های جدیدتر و پیشرفته تری نیز دارند. انواع جارو ماشین شور، جارو کارواش، جارو سالنی، جارو استخر شوی و جارو دسته فلزی نیز مدل های متنوع دیگر این لوازم شست و شو و نظافت را تشکیل می دهند. هر یک با توجه به ویژگی هایی که دارد برای تمیز کردن بخش به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم نظافت سرویس های بهداشتی و حمام

یکی دیگر از لوازم ضروری که باید در لیست خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل آن ها را قرار داد، انواع لوازم و ابزار هایی است که برای شست و شو و تمیزکاری سرویس بهداشتی و حمام ضروری هستند. البته انواع تی آب کش و جارو ها نیز ممکن است در نظافت این بخش ها کاربرد داشته باشند.
علاوه بر این انواع برس پلاستیکی توالت شوی و فرچه های شست و شو نیز از جمله لوازم شست و شو و نظافت مورد استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام اند. از برس شست و شوی مخزن دار هم می توان برای شست و شوی راحت تر و بهداشتی تر این بخش ها استفاده کرد. فرچه های سیمی، برس شیشه شوی و انواع مواد شوینده جز لوازم نظافت و شست و شوی حمام و سرویس های بهداشتی هستند. لوازم مورد استفاده برای شست و شوی این بخش ها باید نهایت تمیزی و بهداشت را ارائه دهند.

لوازم شست و شوی شیشه

برای شست و شو و نظافت شیشه ها نیز لوازم و ابزار های مخصوصی طراحی و ساخته شده است. دستمال تنظیف و پارچه تنظیف از لوازم اولیه هستند. انواع دستمال ها مانند دستمال های حوله ای یا میکروفایبر هم برای تمیز کردن شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
 تی شیشه پاک کن و تیغ شیشه پاک کن نیز برای تمیز کردن و شست و شوی هر چه تمیز تر شیشه ها و از بین بردن لکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. از تی شیشه شوی برای شستن بخش های بالاتر پنجره ها که دسترسی به آن سخت تر است می توان استفاده کرد.
مورد دیگری که می تواند در خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل آن را مد نظر قرار داد، خرید دستگاه های شیشه شور و بخار شور است. این دستگاه ها که با برق کار می کنند می توانند شست و شوی شیشه ها را راحت تر و سریع تر کنند و کیفیت بسیار بالاتری نیز در شست و شو خواهند داشت.
 
افتتاح ابزار فروشی

انواع وسایل شست و شو و نظافت برقی

گزینه های دیگری نیز می توانند در لیست خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل قرار بگیرند که به آن ها لوازم شست و شو و نظافت برقی یا شارژی می گویند. جاروبرقی یکی از این لوازم است که کاربردی روزانه و روتین دارد. جارو های شارژی نیز می توانند به عنوان لوازم نظافت منزل مورد استفاده قرار بگیرند. آن ها می توانند برای تمیز کردن گوشه های مبل کاربرد زیادی داشته باشند.
دستگاه های زمین شوی برقی نیز جز لوازم برقی نظافت منزل هستند. این وسایل خصوصا برای سالن های بزرگ و تمیز کردن زمین های سرامیکی و سنگی با وسعت بالاتر کاربرد دارد. تمیز کردن کف و دیوار با استفاده از زمین شوی های برقی بسیار راحت تر و سریع تر است.
دستگاه های بخار شوی نیز در لیست خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل هستند. آن ها برای شست و شوی شیشه، دیوار ها، مبلمان، فرش و پرده ها کاربرد دارند. قابلیت بردن لکه ها و میکروب زدایی این دستگاه ها بی نظیر است. دستگاه های شیشه شوی رباتیک نیز جز لوازم نظافت منزل است که مبتنی بر تکنولوژی روز طراحی شده و کاربرد بسیار بالایی دارد.

خلاصه

همان طور که مشاهده کردید لوازم شست و شو و نظافت منزل تنوع بسیار بالایی دارند. آن ها هر کدام با توجه به یک کاربرد به خصوص طراحی شده اند و باید در زمان خرید لوازم نظافت و شست و شوی منزل به زمینه کاربرد آن ها توجه کرد. یک شست و شو و نظافت کامل و خوب مستلزم داشتن مجموعه ای از کاربردی ترین و بهترین ابزار های نظافت منزل است.

خانم پاشایی - سئو - وبلاگ نویس | 0 نظر
امتیاز : 0 نفر

نظرات