راهنمای خرید لوازم باغبانی و کشاورزی

بخش مهمی از ابزار هایی که در فروشگاه های ابزارآلاتی خرید و فروش می شوند، ابزار های باغبانی و کشاورزی است. همان طور که از نام این ابزار ها نیز مشخص است، این دسته از وسایل شامل طیف وسیع محصولاتی است که از آن ها در حوزه باغبانی و کشاورزی استفاده شده و از این رو شامل انواع ابزار های کاشت و برداشت محصولات مختلف می شوند.


ابزار های مورد استفاده در حوزه باغبانی و کشاورزی نیز تنوع بالایی دارند. برخی از آن ها در سطوح ابتدایی هستند و برای استفاده شخصی در یک باغچه کوچک مناسب اند. برخی نیز حرفه ای تر و بزرگ ترند و برای کاربرد های وسیع تر و کشاورزی صنعتی کاربرد دارند.
انواع ابزار های مورد استفاده در باغبانی و کشاورزی شامل نمونه های دستی و برقی نیز می شود. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ابزار های ماشینی و برقی بخش مهمی از ابزارآلات حوزه کشاورزی را تشکیل می دهند. با توجه به تمام این موارد، داشتن یک راهنمای جامع خرید لوازم باغبانی و کشاورزی ضرورت بسیار زیادی دارد. از این رو در ادامه این مقاله از گود فور پی به بررسی جزئیات حائز اهمیت در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی می پردازیم.

در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

درست مانند خرید هر ابزار و وسیله دیگری، خرید ابزار و لوازم باغبانی و کشاورزی نیز به دقت بالا و توجه به یک سری از نکات مهم نیاز دارد. با دنبال کردن این نکات در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، می توان مطمئن شد که هر یک از این ابزار های خریداری شده، بهترین کارایی را برای زمینه استفاده مد نظر خواهند داشت و می توان از آن ها برای کار های مختلف کشاورزی و باغبانی استفاده کرد.
ابزار آلات کشاورزی

آشنایی با ابزار و لوازم مختلف و زمینه کاربرد آن ها

در قدم اول برای خرید لوازم باغبانی و کشاورزی مناسب باید با زمینه کاربرد هر یک از این وسایل آشنا بود. در این خصوص باید دید تا چه میزان با انواع این ابزار ها و کارایی هایی که دارند آشنایی داریم. این ابزار ها و لوازم نام های مختلفی دارند و از هر کدام از آن ها می توان در یک زمینه استفاده کرد. برای مثال می توان به تفاوت کاربرد اره باغبانی یا قیچی باغبانی اشاره کرد.
با یک بررسی اولیه و آشنایی با نام های مختلفی که این ابزار و لوازم دارند و همچنین آشنایی با زمینه کاربرد هر یک از این وسایل می توان بهترین انتخاب و خرید را داشت. کارایی ابزار ها و شناختن آن ها مهم ترین اصل در داشتن یک انتخاب هوشمندانه و دقیق خواهد بود.
در این زمینه می توان ابزار ها را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. برای مثال برخی از ابزار های باغبانی برای تمیز کردن باغ و باغچه کارایی دارند. مانند شن کش یا دستگاه مکنده برگ جمع کن. برخی دیگر از این ابزار ها در زمینه کاشت مورد استفاده قرار می گیرند. مانند بیل باغبانی. دسته دیگر نیز ابزار هایی هستند که برای نگهداری و مراقبت های بعد از کاشت کاربرد دارند. انواع پمپ ها نیز بخشی از لوازم کشاورزی را تشکیل می دهند.
 برای مثال دستگاه های سم پاش در باغبانی و کشاورزی یا دستگاه های آب پاش. به این ترتیب می توان بر اساس زمینه استفاده و نوع ابزار مورد نظر و کاربردی که دارد، خرید لوازم باغبانی و کشاورزی را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

کیفیت و دوام لوازم باغبانی و کشاورزی در زمان خرید

نکته مهم بعدی در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، توجه به کیفیت و دوام این ابزار هاست. ابزار هایی که در بازار وجود دارند با کیفیت های مختلفی ساخته شده اند. از آن جایی که معمولا این وسایل کارایی بسیار زیادی دارند و در تمام فصول سال از آن ها استفاده می شود، دوام بالای آن ها و کیفیتی که دارند اهمیت زیادی دارد.
باید در زمان خرید، بهترین محصولات را خریداری کرد و از کیفیت بالای آن ها مطمئن شد. با توجه به نظر سایر مشتریان و خریداران یک محصول مشخص، می توان از فیدبک های موجود در زمان خرید استفاده کرد. علاوه بر این قطعا خرید از یک فروشگاه معتبر عرضه کننده محصولات مختلف باغبانی و کشاورزی نیز می تواند تضمین کننده کیفیت محصول خریداری شده باشد.

نوع عملکرد محصولات با توجه به زمینه استفاده

نکته مهم بعدی در زمینه خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، توجه به عملکردی است که یک محصول مشخص دارد. در واقع این نکته برگرفته از همان کیفیت محصول و کارایی آن است. در زمان خرید این وسایل باید به عملکردی که از آن توقع می رود توجه کرد.
برای مثال در زمان خرید یک بیل باغبانی، باید میزان قدرت و کارایی محصول را با توجه به حجم کاری که با آن انجام می شود مقایسه کرده و بر این اساس یک بیل مناسب را تهیه کرد. عملکرد محصولات مختلف را با توجه به میزان کار، نوع استفاده، توان کاربر، میزان استفاده و مواردی از این دست در نظر بگیرید. نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه کرد، توان و قدرت کاربر است.
 برای مثال لوازم باغبانی خانگی را باید با توجه به توان کاربران انتخاب و خریداری کرد. بهترین گزینه خرید ابزار هایی است که در ساخت آن ها از تکنولوژی روز استفاده شده تا به این ترتیب وزن کم تری داشته باشند و کار با آن ها آسان تر باشد. به این ترتیب آسیب و فشار بسیار کم تری به کاربران این لوازم وارد می شود.
ابزار کشاورزی

ابزار دستی یا ماشینی؟

نکته مهم بعدی در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، توجه به دستی بودن یا ماشینی بودن این وسایل است. امروزه ابزار های ماشینی متعددی برای کارهای کشاورزی و باغبانی طراحی و ساخته شده اند که عملکرد آن ها بی نظیر است و در راستای آسان کردن کار باغبانی و کشاورزی از آن ها استفاده می شود.
ابزار های ماشینی معمولا قیمت بیشتری نیز دارند. با این حال استفاده از آن ها با توجه به زمینه استفاده و حجم کار باید در نظر گرفته شود. برای مثال در کنار شن کش، می توان از یک مکنده برگ جمع کن استفاده کرد. همچنین به جای قیچی باغبانی یا اره باغبانی برای هرس گل ها و گیاهان، می توان از یک شمشاد بر موتوری یا علف زن موتوری استفاده کرد.

برند تولید کننده و میزان گارانتی محصولات

درست مانند هر وسیله و ابزارآلات دیگری، ابزار ها و لوازم باغبانی و کشاورزی نیز توسط برند ها و شرکت های مختلف تولید می شوند. برند های متعدد، محصولات مختلف را با قیمت ها، کارایی ها، عملکرد ها و کیفیت های متنوع ارائه می دهند.
در زمان خرید این لوازم و ابزار ها، بهتر است برند های مختلف را با هم مقایسه کرده و با یک بررسی دقیق یک برند معتبر را انتخاب کرد. مهم ترین نکته در خصوص اعتبار یک برند تولید کننده لوازم و ابزار های کشاورزی و باغبانی، میزان گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش است. این امر خصوصا در ارتباط با ماشین آلات کشاورزی و لوازم باغبانی ماشینی اهمیت دارد.

قیمت خرید لوازم باغبانی و کشاورزی

مورد مهم بعدی که همیشه به آن توجه می شود، قیمت محصولات باغبانی و کشاورزی است. قیمت با کیفیت و نوع کارایی محصول ارتباط مستقیمی دارد. هر چه کیفیت و دوام یک محصول بالاتر باشد، قیمت آن ها هم بیشتر است. با این حال برخی مواقع قیمت ها واقعی نیستند و قیمت های بالاتری برای یک سری از محصولات ارائه می شود. در زمان خرید بهتر است با یک مقایسه قیمتی بین فروشگاه های معتبر و برند های مختلف، یک محصول با کیفیت، اما مقرون به صرفه را خریداری کرد.

ایمنی و استاندارد های لوازم مورد نظر

در نهایت درست مانند کار با هر ابزار و وسایل دیگری، در خصوص کار با ابزار های باغبانی و کشاورزی نیز ایمنی اهمیت بسیار بالایی دارد. در زمان خرید لوازم باغبانی و کشاورزی مختلف باید حتما به ایمنی محصولات توجه کرد و مطمئن شد که برند سازنده در ساخت این ابزار های باغبانی و کشاورزی استاندارد های لازم را رعایت کرده یا خیر.
فروشگاه ابزار فروشی

آشنایی با انواع ابزار های باغبانی و کشاورزی

تنوع بالای ابزار ها و لوازم باغبانی و کشاورزی متناسب با وسعت استفاده از آن ها در باغچه های کوچک، باغ های خانوادگی و خانگی، باغ های کشاورزی بزرگ و سطوح کشاورزی تخصصی است. این ابزار ها برای کار با خاک، آب، بذر، درختان، گیاهان، علف، محصولات مختلف کشاورزی و گیاهی، گل ها و ... طراحی شده اند. از مرحله کاشت محصولات گرفته تا هرس کردن، تمیز کاری، نگهداری و مراقبت و برداشت محصول هر کدام به انواعی از ابزار های باغبانی و کشاورزی نیاز دارد. در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی نیز توجه به این دسته بندی ضروری است.

انواع لوازم کاشت محصولات باغی و کشاورزی

دسته اول خرید لوازم باغبانی و کشاورزی مربوط به لوازمی است که در مرحله آماده سازی زمین و کاشت محصولات نیاز است. برای باغچه و باغ های کوچک انواع بیلچه باغبانی و بیل برای شخم زدن خاک، شیلنگ پلاستیکی و بست، فواره، آب پاش سر شیلنگ و ... برای آبیاری، داس دستی، دستکش باغبانی، تیلر باغبانی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
 
خرید بذر، درختچه و گل و گیاهان نیز بخشی از این فرایند است. هر یک از این ها متناسب با حجم و وسعت کار مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال برای آبیاری یک یک باغچه کوچک همان شیلنگ پلاستیکی و بست یا یک آب پاش سر شیلنگ کافی است.

برای آبیاری یک مزرعه یا یک باغ میوه، فواره ها یا دستگاه های آبیاری برقی که با کمک ژنراتور کار می کنند، کاربرد دارد. انواع پمپ ها مانند پمپ آب بنزینی را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. در خصوص شخم زنی نیز همین مساله مطرح می شود. استفاده از بیلچه باغبانی برای یک باغچه خانگی و شخصی است و در مقابل بیل باغبانی یا تیلر باغبانی برای زمین هایی با وسعت بزرگ تر کاربرد دارند. در نتیجه در زمان خرید لوازم باغبانی و کشاورزی باید حتما خرید هر یک از این محصولات را با توجه به زمینه استفاده مد نظر قرار داد.

چنگال باغبانی یکی دیگر از ابزار های مورد استفاده قبل از فرایند کاشت است و خرید آن برای کاشت بهتر محصولات ضروری است. این ابزار برای زیر و رو کردن خاک و از بین بردن سنگ ها و توده های سفت خاک به همراه علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. در سطوح تخصصی تر کشاورزی، از ابزار های بزرگ ماشینی مانند گاو آهن استفاده می شود. این دسته از وسایل را با نام ادوات کشاورزی نیز می شناسند.

ابزار و لوازم کشاورزی و باغبانی در مرحله نگهداری مراقبت

بعد از کاشت، بخش مهم فرایند باغبانی و کشاورزی، نگهداری و مراقبت از محصولات مختلف است. این فرایند ها شامل آبیاری، سمپاشی، هرس کردن و سایر موارد مشابه می شوند. از این رو ابزار هایی که در این خصوص کارایی دارند را می توان شامل انواع زیر دانست:
  • سمپاش
  • شیلنگ آبیاری و شیلنگ جمع کن
  • قیچی باغبانی
  • قیچی شاخه زن
  • قیچی هرس
  • قیچی پرچین
  • وجین کن که برای از بین بردن علف های هرز کاربرد دارد
  • چاقوی باغبانی
  • اره باغبانی و اره هرس
این محصولات تنها بخشی از لوازم نگهداری و مراقبت از محصولات کشاورزی هستند. در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، اگر هدف نگهداری و مراقبت از این محصولات است باید حتما به دستورالعمل های لازم جهت نگهداری و مراقبت از هر محصول توجه کرد. برای مثال، درختان میوه به هرس کردن نیاز دارند. برای گل ها نیز گاهی نیاز به چیدن برگ ها یا شاخه های اضافی است.
سم پاش یکی از اصلی ترین ابزار های مراقبت از محصولات کشاورزی و باغبانی است. ابزار پرکاربرد دیگر انواع آب پاش ها هستند که در انواع اتوماتیک و دستی می توان آن ها را خریداری کرد. مه پاش ها ابزار های مهم مراقبتی دیگری هستند که از آن ها برای خنک سازی و کنترل میزان رطوبت محیط رشد گیاهان و محصولات کشاورزی مختلف استفاده می شود. در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی مختلف می توان هر یک از این محصولات را با توجه به زمینه استفاده مد نظر قرار داد.

خرید لوازم باغبانی و کشاورزی به منظور تمیز نگهداشتن باغ و باغچه

بخشی از پروسه های باغبانی و کشاورزی، مربوط به تمیز کاری و مرتب نگهداشتن باغ و باغچه می شود. از کوتاه کردن شاخ و برگ درختان گرفته تا کوتاه کردن علف ها، از بین بردن ضایعات باقی مانده از دوره کاشت قبلی یا تمیز کردن شاخ و برگ ها، همگی بخشی از این فرایند هستند.
از این رو در این مرحله به ابزار هایی نظیر شن کش، دستگاه مکنده برگ جمع کن، علف زن موتوری، اره زنجیری، چمن زن، شمشاد بر موتوری، چهار شاخ، تیغه و نخ علف زن، چرخ دستی و فرغون، دستگاه کود پاش و ... نیاز خواهد بود.
برای مثال چمن زن ها که انواع مختلفی دارند، یکی از اصلی تری دستگاه های مورد استفاده در باغبانی هستند. آن ها برای کوتاه کردن و نظم دادن به چمن های باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گیرند. باز هم چمن زن ها را می توان در انواع علف زن موتوری یا دستگاه های چمن زن دستی خریداری کرد.
تله موش نیز در بسیاری از موارد برای نگهداری از محصولات ضروری است. استفاده از سم ها و آفت کش های مختلف در کنار تله موش می تواند از حمله حیوانات موذی به محصولات کشاورزی جلوگیری کند. سمپاش ها به همین دلیل یکی از ابزار های مهم در باغبانی و کشاورزی هستند.
افتتاح ابزار فروشی

لوازم برداشت محصولات باغبانی و کشاورزی

بخش مهم بعدی در خرید لوازم باغبانی و کشاورزی، آن دسته از محصولاتی هستند که در مرحله برداشت محصول مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار ها نیز بسته به نوع محصول می تواند متفاوت باشند. از داس دستی و اره باغبانی گرفته تا ابزار هایی برای چیدن و برداشت محصولات مانند اره زنجیری، اره چوب بری و اره سامورایی از این دسته اند.

انواع پمپ ها در باغبانی و کشاورزی

دسته دیگر وسایل بسیار مهمی که در باغبانی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند، پمپ آب است که انواع مختلفی نیز دارند. آن ها را به انواع صنعتی، پمپ های آب خانگی و کشاورزی دسته بندی می کنند. اساسا از پمپ ها برای پمپاژ آب و تامین آب مورد نیاز باغبانی و کشاورزی استفاده می شود. از مهم ترین نمونه های پمپ آب مورد استفاده در باغبانی و کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پمپ هایی که با موتور پمپ بنزینی کار می کنند و به آن ها موتور پمپ بنزینی گفته می شود
  • انواع پمپ آب کشاورزی که در مدل های مختلف معمولی، دینامیکی، توربینی، پمپ سانتریفیوژ و ... وجود دارد
  • پمپ کف کش که بیشتر برای آبیاری باغچه های خانگی و انتقال آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد
  • پمپ لجن کش
  • پمپ آب کمر چاهی
  • پمپ آب جتی
در زمان خرید لوازم باغبانی و کشاورزی باید به نوع پمپ ها، میزان برق مصرفی آن ها، توان عملکردی شان و حجم آب مورد نیاز توجه کرد. هر پمپ آب مورد استفاده در خانه ها، باغ ها و زمین های کشاورزی، کارایی مخصوص به خود را دارد.

خلاصه

با توجه به تنوع گسترده ای که این محصولات دارد، باید در زمان خرید هر یک از این لوازم حتما به نکات اصلی خرید لوازم باغبانی و کشاورزی توجه کرد تا بهترین گزینه را متناسب با نوع استفاده تهیه و خریداری کرد. هدف نهایی خرید یک محصول با کیفیت، با دوام و با کاربری ساده و راحت است تا تمام کارها به بهترین شکل ممکن انجام شود. با داشتن محصولات و لوازم کشاورزی و باغبانی مناسب می توان از لذت باغبانی و کشاورزی بهره مند شد.
 

خانم پاشایی - سئو - وبلاگ نویس | 0 نظر
امتیاز : 0 نفر

نظرات