راهنمای خرید قیچی مفتول بر

آیا می دانید قیچی مفتول بر چیست ؟ چه صاحبخانه باشید و چه پیمانکار، در برخی شرایط تنها راه حل این است که قیچی مفتول بر را از جعبه ابزارتان بیرون بیاورید و مشکلاتی که پیش آمده اند را برطرف کنید. رایج ترین کاربرد قیچی مفتول بر شامل بریدن قفل ها، میله ها یا انواع اتصالات زنجیر است.

این ابزار قدرتمند، کار برش فلزات را آسان تر می کند و یکی از ضروری ترین وسایل در جعبه ابزار هر فردی است. از آنجایی که قیچی های مفتول بر در شکل ها و اندازه های متنوعی موجود هستند، تشخیص این که کدام یک گزینه ی مناسبی برای شماست می تواند گیج کننده باشد. برای آشنایی با تنوع اندازه ها و انواع قیچی های مفتول بر و انتخاب نوع متناسب با نیازتان، به خواندن این مقاله ادامه دهید.
 

چرا به قیچی مفتول بر نیاز دارید؟

بهترین قیچی های مفتول بر، ابزار همه کاره ای هستند که می توانید به روش های مختلفی از آن ها استفاده کنید. در اینجا به برخی از کاربردهای رایج آن ها اشاره کرده ایم:
۱- در ابتدا قیچی های مفتول بر برای برش دادن مهر و موم های امنیتی درست شده بودند. اگر چه قیچی های امروزی انعطاف پذیرترند و کاربردهای دیگری نیز دارند، اما همچنان می توانید از قیچی های مفتول بر برای این هدف استفاده کنید.
۲- همچنین می توان از این ابزار برای کوتاه کردن و تغییر دادن سیم ها و ترمزهای شیفتر دوچرخه استفاده کرد. قیچی های مفتول بر همچنین برای ایجاد هر نوع برشی که ابزار معمولی نمی توانند از پس آن بر بیایند ایده آل هستند.
۳-  این ابزار را می توان برای برش مواد و اشیایی استفاده کرد که باز کردن یا شکستن آن ها بسیار دشوار است. نمونه هایی از این ابزار عبارتند از توری های فلزی، قفل ها و زنجیرها و چیزهایی که نمی توان از ابزار عادی برای برش آن ها استفاده کرد.
۴- علاوه بر این، قیچی های مفتول بر سفارشی ای نیز وجود دارند که امکان استفاده از آن ها روی مواد گوناگونی وجود دارد. به عنوان مثال برخی از انواع قیچی های مفتول بر دارای دسته های فایبرگلاس با طراحی اختصاصی هستند. این ها ابزار بسیار قدرتمندی هستند و توسط تیم های جستجو و نجات استفاده می شوند. دوام بالای قیچی های فایبرگلاس باعث شده که بسیار کاربردی باشند.
۵- این قیچی ها همچنین برای برش سیم های برق طراحی شده اند، به همین دلیل است که اغلب توسط تعمیرکاران و کسانی که در زمینه های مشابه کار می کنند استفاده می شوند. بسته به طراحی قیچی، می توانید از آن برای برش مواد دیگر نیز استفاده کنید.

اندازه های مختلف قیچی های مفتول بر

قیچی مفتول بر کوچک: ۲۰۵ میلی متر (۸ اینچ) و ۳۵۰ میلی متر (۱۴ اینچ)

این ابزار دستی برای موادی با سختی نرم و متوسط استفاده می شوند ​​(همچون سیم و میله های رزوه ای). می توان از برخی از انواع قیچی های مفتول بر کوچک که ساختار محکم تری دارند برای برش مواد سخت تری نظیر زنجیر و پیچ نیز استفاده کرد.

قیچی های مفتول بر متوسط: ۴۵۰ میلی متر (۱۸ اینچ) و ۶۰۰ میلی متر (۲۴ اینچ)

این قیچی ها نیز برای برش مواد مشابهی با قیچی های کوچک طراحی شده اند. با این حال دسته های بلند آن ها این امکان را به وجود آورده که بتوانید اجسامی با قطر بیشتر را نیز برش دهید. برخی از قیچی های متوسط ​​با کیفیت بالا، همچنین قادر به برش اجسام سخت هستند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ابزار مکانیکی + راهنمایی کامل

قیچی مفتول بر بزرگ: ۷۵۰ میلی متر (۳۰ اینچ)- قیچی مفتول بر ۱۰۵۰ (۴۸ اینچ)

این قیچی ها دسته های بلندی دارند و برای استفاده روی مواد سخت مانند زنجیرهای فولادی، کابل های مسی و میله های فولادی ساخته شده اند. برای بررسی قیمت قیچی مفتول بر ۷۵۰ به فروشگاه گودفرپی رجوع کنید.
 
خرید عمده ابزار آلات

مواردی که هنگام انتخاب قیچی مفتول بر باید در نظر بگیرید

زمانی که صحبت از قیچی مفتول بر می شود، بیشتر افراد بر این باورند که هر چه قیچی بزرگ تر باشد بهتر است. ممکن است درست باشد که قیچی های مفتول بر بزرگ تر می توانند فلزات ضخیم تری را برش دهند، اما این قیچی ها لزوما برای هر کاری مناسب نیستند. در قسمت زیر از اندازه فراتر رفته ایم تا همه ی عواملی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید را بررسی کنیم.

۱- کیفیت تیغه ها:

کیفیت تیغه ها تعیین کننده ی نوع موادی است که قیچی مفتول بر می تواند آن ها را برش دهد. اگر می خواهید بالاترین کیفیت موجود را داشته باشید، به دنبال یک قیچی مفتول بر با تیغه ی فولادی به همراه لبه های سخت شده بگردید. لبه ی سخت شده به تیغه کمک می کند تا برای مدت طولانی تری تیز بماند. همچنین برش دادن مواد مختلفی همچون زنجیر، میله، پیچ و... را آسان تر می کند.

۲- وزن:

وزن یکی از فاکتورهای ضروری هنگام انتخاب قیچی مفتول بر است. اگر یک قیچی مفتول بر قابل حمل می خواهید که بتوانید آن را به راحتی با خود به هر جایی که خواستید ببرید، باید قیچی ای را انتخاب کنید که وزن سبکی دارد.
از طرف دیگر، ممکن است قیچی های مفتول بر نازک، دوام کافی نداشته باشند و در صورتی که تحت فشار قرار بگیرند بشکنند. قیچی های مفتول بر بزرگ تر می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند، اما در صورت استفاده ی طولانی مدت باعث خسته شدن فرد می شوند. باید گزینه ای را انتخاب کنید که بین قابلیت حمل، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان، تعادل ایجاد می کند.

۳-دسته:

از آنجایی که هنگام کار با قیچی مفتول بر به آن فشار وارد می کنید، دسته های این قیچی باید غیر لغزنده باشند. در صورت لغزنده بودن دسته ها ممکن است به خودتان صدمه بزنید. علاوه بر این، قیچی های مفتول بر باکیفیت باید دارای دسته های ارگونومیک و راحتی باشند تا بتوانید به راحتی از آن ها برای کار کردن با مواد سرسخت استفاده کنید.

۴- قدرت و استحکام:

معمولا ابزارهای مخصوص برش، با یک تیغه ارائه می شوند. طراحی تیغه به مقیاس سختی راکول بستگی دارد. این مقیاس از کد HRC استفاده می کند که به شما این امکان را می دهد تا از میزان سختی فولاد مطلع شوید. قانون اصلی در این خصوص این است که هر چه این عدد بیشتر باشد، فولاد قدرتمندتر است.

۵- قابل تنظیم بودن:

یکی از ویژگی های خوبی که یک قیچی مفتول بر می تواند داشته باشد، دندانه های قابل تنظیم است. دندانه های قابل تنظیم به شما این امکان را می دهند که یک ابزار همه کاره داشته باشید. در این شرایط، قادر به برش انواع مواد با ضخامت های مختلف خواهید بود. به همین دلیل نیازی به خرید قیچی های مفتول بر متعدد با اندازه های مختلف نخواهید داشت.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ابزار آلات نظافت و شست‌و‌شو

۶- نگهداری:

بهترین راه برای افزایش طول عمر قیچی مفتول بر، استفاده از آن به نحوی است که تولیدکننده توصیه کرده است. اگر از قیچی مفتول بر برای برش موادی که استفاده کنید که سخت تر یا ضخیم تر از توان قیچی هستند، این موضوع می تواند به تیغه یا اتصالات آن آسیب برساند.
نگهداری از قیچی مفتول بر شامل روغن کاری اتصالات با استفاده از روغنی همچون WD-40 است که به تمیز نگه داشتن و عملکرد روان آن کمک می کند. برای روغن کاری، از اسپری روی اتصالات استفاده کنید و اجازه دهید که کمی خیس بخورد.
در فواصل معین، تیغه را با آب صابون و یک برس، تمیز و تیز کنید. حتما بعد از تمیز کردن، با یک پارچه ی نرم، قیچی را خشک کنید تا از اکسید شدن فلز جلوگیری کنید. برای تیز کردن قیچی مفتول بر، قیچی را محکم ببندید و از یک سوهان یا سنگ فرز برای تیز کردن لبه های آن استفاده کنید.
خرید آنلاین قیچی مفتولی

مزایای قیچی مفتول بر

هیچ به هم ریختگی ای را ایجاد نمی کند:

پس از کار کردن با اکثر ابزارهای برقی و دستی معمولا باید تراشه ها یا براده های حاصل از آن ها را تمیز کنید. همین موضوع استفاده از این ابزار آلات را سخت تر می کند. اما وقتی صحبت از قیچی مفتول بر می شود، این ابزار هیچ تراشه یا براده ای را ایجاد نمی کند و در نتیجه نیازی به تمیز کردن ندارید.

عملکرد سریعی دارد:

می توانید برای انجام کارهای تعمیراتی از اره دستی یا سایر ابزار استفاده کنید. این ابزارها می توانند کار مورد نظرتان را انجام دهند، اما برای استفاده از آن ها باید زمان زیادی صرف کنید. اما نکته ی مثبت در مورد قیچی های مفتول بر این است که عملکرد سریعی دارند و در زمان صرفه جویی می کنند.

استفاده از آن آسان است:

قیچی های مفتول بر به گونه ای طراحی شده اند که کاربران بتوانند از مزیت مکانیکی آن ها بهره مند شوند. برای بریدن فلزات با استفاده از این ابزار، به تلاش بسیار کمی نیاز دارید و نیاز نیست که فشار قابل توجهی را اعمال کنید.

ایمن است:

قیچی های مفتول بر، تنها قسمتی را برش می دهند که در داخل تیغه ها قرار می گیرد. علاوه بر این، این قیچی ها به عقب برنمی گردند و به شما صدمه نمی زنند.
خرید قیچی مفتولی

انواع قیچی مفتول بر

در اینجا به برخی از انواع قیچی مفتول بر اشاره کرده ایم:

معمول:

این مدل معمولا با طراحی معمولی ای عرضه می شود. با استفاده از این نوع قیچی مفتول بر می توانید به راحتی کارهای برش ساده را انجام دهید. این نوع قیچی هیچ قابلیت اضافه ای همچون دندانه های قابل تنظیم را ارائه نمی دهد.

تاشو:

این مدل قیچی مفتول بر را می توانید به راحتی تا کنید. این نوع قیچی دارای دسته هایی است که می توانید به سمت بالا آن ها را تا کنید. بنابراین، می توانید طول کلی قیچی را کاهش دهید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که قیچی را به راحتی در اکثر جعبه ابزارها و کیف ها جا دهید.

قابل گسترش:

چندین مدل قیچی مفتول بر در بازار موجود است که با دسته هایی عرضه می شوند که قادر به افزایش اندازه هستند. می توانید از این مدل در فضاهای تنگ استفاده کنید. این ساختار فوق العاده به شما این امکان را می دهد که سریع تر کار کنید.
می توانید طول دسته ها را افزایش دهید تا مزیت مکانیکی را بالا ببرید. تنها ایراد این نوع قیچی مفتول بر این است که دسته های آن استحکام ساختاری چندانی ندارند، زیرا توخالی هستند.

خانم پاشایی - سئو - وبلاگ نویس | 0 نظر
امتیاز : 0 نفر

نظرات